Foldermarkt Nationaal Park De Alde Feanen

Brekelmans opent ogen in De Alde Feanen

EARNEWÂLD – Maandagavond 10 april opende Marleen Brekelmans de ogen van 80 ondernemers tijdens de netwerkavond in Buitenplaats It Wiid. Tijdens haar inspiratielezing gaf de 45-jarige reisblogger diverse tips. Na afloop ruilden ondernemers hun folders.

Brekelmans startte haar presentatie met een terugblik naar september 2016. Toen was zij, samen met dertien andere bloggers, in Nationaal Park De Alde Feanen. Ze waren uitgenodigd om als reisjournalisten over het gebied en de activiteiten te schrijven. ,,Thuis had ik me online voorbereid. Ik zocht informatie over de regio en de activiteiten. Op internet werd ik niet echt geïnspireerd. Ik miste uniciteit op de verschillende websites. Maar toen ik eenmaal het gebied in reed, was ik meteen verkocht! Wat een prachtige natuur en divers activiteitenaanbod.”

De reisblogger tipte de aanwezige ondernemers om gebruik te maken van kwalitatief goede foto’s. ,,Investeer hierin. Doordat je potentiele gast een goed gevoel krijgt op je website, zal hij eerder boeken.” Daarnaast hamerde ze op uniciteit: ,,Wat maakt jou en jouw bedrijf uniek? Waarom moet ik een nachtje in jouw Bed&Breakfast slapen of een sloepje bij jou huren? Op de websites van de ondernemers kon ik hier onvoldoende over vinden.”

,,Wanneer de gast eenmaal bij je heeft geboekt, is het zaak om verwachtingen te overtreffen. Door bijvoorbeeld extra aandacht aan het ontbijt te schenken, of een persoonlijk welkomstwoord te schrijven op een krijtbord bij de ingang. Zorg dat jouw gast zich speciaal voelt.”

Tot slot adviseerde Brekelmans: ,,Maak van tevreden gasten ambassadeurs. Dit kan door handig gebruik van social media, of door het geven van een gadget zoals een ansichtkaart. Geef je gast iets blijvends mee zodat ze thuis ook nog eens aan hun vakantie en jouw dienst of product terugdenken. Wie weet komen ze dan nog eens weer.”

Na de lezing ruilden ondernemers folders en werd er volop genetwerkt. ,,Ik heb vandaag veel mensen gesproken die ik nog nooit eerder had gezien,” vertelde Jacob Nauta, eigenaar van Activiteitenboerderij De Wartenster. ,,Dit en het verhaal van Marleen maakten het voor mij een nuttige avond.”