Pilat Advies | BloggersEvent Lauwersmeer
599
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-599,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

BloggersEvent Lauwersmeer

Over dit project

De elf bloggers, die 19 tot 21 juni 2015 op uitnodiging  van Stichting Promotie Waddenland uit Groningen en Stichting  RegioMarketing Toerisme  uit Noordoost Friesland, het Lauwersmeergebied en omgeving bezochten, hebben een online revolutie voor de regio weten te ontketenen.

Eerste BloggersEvent Lauwersmeer groot succes

De elf bloggers, die 19 tot 21 juni 2015 op uitnodiging  van Stichting Promotie Waddenland uit Groningen en Stichting  RegioMarketing Toerisme  uit Noordoost Friesland, het Lauwersmeergebied en omgeving bezochten, hebben een online revolutie voor de regio weten te ontketenen. Op social media is veelvuldig gepubliceerd over het Lauwersmeer via de hashtag #BELM15. Er zijn ruim 130.000 unieke social media accounts bereikt, met 1,1 miljoen views. Dit is exclusief de blogs die komende dagen/weken nog verschijnen. Het event leverde daarnaast een belangrijke en waardevolle relatie tussen bloggers en toeristische ondernemers op.

De bloggers, afkomstig uit heel Nederland, zijn echte reisliefhebbers. Ze reizen de hele wereld over en geven hun mening over de bestemmingen die zij bezoeken. De opgedane ervaringen delen zij met hun schare aan volgers via het internet. Een enorme kans voor een regio als het Lauwersmeer om zichzelf online in the picture te spelen. Met dit doel is het bloggersevent georganiseerd.

Voor een groot aantal bloggers was het Lauwermeer en omgeving tot voor kort onbekend terrein. Een mooie uitdaging voor de organisatie én lokale toeristische ondernemers om al het moois dat de regio te bieden heeft onder de aandacht te brengen. Op het programma o.a. een excursie Nationaal Park Lauwersmeer, workshops poon fileren en pesto maken van zeewier, kanoën door de grachten van Dokkum, zeefdrukken maken, wadlopen, met de tuktuk rond het Lauwersmeer en een deel van het Pieterpad lopen.

Naast kennismaking met de regio was het event ook bedoeld om bloggers en lokale ondernemers met elkaar in contact te brengen. Het inzicht dat de bloggers als een soort ‘buddy’ willen fungeren om toeristische ondernemers te helpen met het online op de kaart zetten van hun bedrijf én omgeving is zeer waardevol. Tijdens de gezamenlijke brainstormsessie op zaterdagmiddag zijn tevens ideeën en inzichten van de bloggers gecombineerd met de input van lokale toeristische ondernemers. Dit heeft geleid tot een aantal krachtige ideeën om het Lauwersmeer online meer en beter onder de aandacht te brengen. Een nieuwe hashtag #Lauwersmore is hiervan een voorbeeld.

De organiserende partijen gaven aan hier graag mee aan de slag te gaan. Daarnaast werd er aangegeven in het najaar een terugkommoment te organiseren.

Datum
Categorie
marketing, ondernemersvereniging
Tags
begeleiding, communicatie, organisatie, productie