Pilat Advies | Fete de la Nature in De Alde Feanen 2018
758
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-758,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Fete de la Nature in De Alde Feanen 2018

Over dit project

In 2018 was Nationaal Park De Alde Feanen hoofdlocatie voor het landelijke natuurfestival festival Fete de la Nature. Wij begeleidden deels het proces, zorgden voor de communicatie en deden de marketing en persbenadering. Daarnaast maakten we de programmakrant en beheerden de Facebookpagina.

Fete de la Nature – Vier De Alde Feanen: zonovergoten natuurfestival trekt duizenden bezoekers

EARNEWALD – Het natuurfestival Vier De Alde Feanen in Nationaal Park De Alde Feanen wist afgelopen weekend duizenden bezoekers naar het zonovergoten natuurgebied te trekken. De Alde Feanen was dit jaar de hoofdlocatie van het landelijke natuurfestival Fête de la Nature. Zestien ondernemers en organisaties hadden de handen ineen geslagen om bezoekers van de natuur in het gebied te laten genieten. Tegelijkertijd kwam ook de Turfrace Smallingerland door het gebied en hield It Fryske Gea een open dag in het Bezoekerscentrum Nationaal Park De Alde Feanen.

Dankzij het prachtige zomerweer verplaatsten veel bezoekers van het natuurfestival zichzelf wandelend of fietsend. Met de pontjes, waarvan op enkele verhalen werden voorgedragen in het kader van muzikaal locatietheater Gabe Skroar, werden gedurende het weekend meer dan duizend mensen overgezet. Bezoekers kwamen vanuit heel Nederland.

Veel bezoekers combineerden verschillende activiteiten. Bij Manege Sanninghoeve konden bezoekers zaterdag huifkarritten maken in het natuurgebied rondom Oudega. Bezoekers werden vervolgens doorverwezen naar ‘de buren’; boerderij Lyts Bûthús. Op deze boerderij konden kalfjes worden geaaid en worden geproefd van boerenijs.

De open dag van It Fryske Gea trok ongeveer 2500 bezoekers. Jörgen de Bruin van IVN: “De reacties van bezoekers waren heel erg positief! Het was natuurlijk prachtig weer. Er waren geen lange wachtrijen voor de activiteiten en er was genoeg te beleven en te doen voor jong en oud.”

Naast deze activiteiten konden bezoekers onder andere zelf pizza’s bakken, een GPS-sloepentocht doen, een boerenmarkt bezoeken en meegaan met nachtvaartochten.

De reacties van bezoekers over het weekend waren lovend: “We hebben een geweldige zondagmiddag gehad met het gezin”, “Een zinnenprikkelende ervaring” en “It wie prachtich!” waren enkele reacties die tot de organisatie kwamen.

Deze tekst is geschreven door Johanna Kommerie van Skriuw.

Datum
Categorie
marketing, natuurorganisatie
Tags
communicatie, netwerken, organisatie, persbenadering, productie