Pilat Advies | Foldermarkt Noordoost Friesland 2016
600
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-600,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Foldermarkt Noordoost Friesland 2016

Over dit project

In 2016 organiseerden wij voor de tweede keer een foldermarkt voor Stichting RegioMarketing Toerisme in Noordoost Friesland.

Volle bak bij foldermarkt in Sumar

SUMAR – Maandagavond 21 maart 2016 kwamen meer dan 100 toeristische ondernemers uit Noordoost Friesland af op de foldermarkt in Restaurant Klein Zwitserland in Sumar. Ondernemers brachten folders mee van hun eigen onderneming om uit te wisselen met anderen. Daarnaast gingen alle ondernemers met een stapel nieuwe toeristische magazines naar huis.

,,Wat een opkomst, hier had ik niet op gerekend,’’ vertelde Elizabeth Pilat, coördinator van Stichting RegioMarketing Toerisme na afloop van de foldermarkt. Het restaurant van Klein Zwitserland op camping Bergumermeer kon de ruim honderd ondernemers maar net herbergen.

Naast de foldermarkt kwamen toeristische ondernemers ook samen om de stand van zaken met betrekking tot regiomarketing te horen. Voorzitter Fokko Eybergen van Stichting RegioMarketing Toerisme sprak de zaal toe en vertelde over de successen van de afgelopen twee jaren en hij lichtte ook de minder geslaagde zaken toe.

,,We bestaan nu twee jaar en hebben veel werk verzet. Daarbij zijn zaken goed gegaan zoals de BloggersEvents rondom het Lauwersmeer, de deelname aan diverse beurzen en de uitgave van het magazine in drie talen.’’

Eybergen was van mening dat zowel pieken als dalen gedeeld moeten worden. ,,Maar er zijn ook zaken die minder goed gaan. Denk hierbij aan de digitale zichtbaarheid provincie breed en het cancelen van een bustour vanwege te weinig deelname.’’ Eybergen benadrukte ook dat de stichting er is voor alle toeristische ondernemers in Noordoost Friesland. ,,Deze regiomarketing is van ons allen. Samen moeten we dus aangeven waar behoefte aan is. Dan pakken de coördinatoren dat op.’’

Jelle Boerema, portefeuillehouder namens de zes gemeenten uit Noordoost Friesland gaf aan erkentelijk te zijn met het werk van de stichting. ,,In twee jaar tijd is er veel werk verzet. En het wordt echt gedragen vanuit de ondernemers, dat blijkt wel tijdens zulke avonden.’’ Ook was Boerema van mening dat een foldermarkt in dit digitale tijdperk nog echt van toegevoegde waarde is. ,,Buitenlanders die hier komen vinden papier nog steeds prettig. Zo krijgen ze de juiste informatie zonder dat ze hun dure databundel verbruiken.’’

Datum
Categorie
draagvlak, ondernemersvereniging
Tags
communicatie, netwerken, organisatie, persbenadering, productie