Pilat Advies | Foldermarkt Noordoost Friesland 2015
480
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-480,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Foldermarkt Noordoost Friesland 2015

Over dit project

In 2015 organiseerden we de tweede Foldermarkt voor Stichting RegioMarketing Toerisme in Noordoost Friesland.

Foldermarkt Sanjesfertier

DE WESTEREEN – Maandagavond 20 april waren ruim 100 toeristische ondernemers uit Noordoost Fryslân aanwezig op de foldermarkt in Speel- en Dierenpark Sanjesfertier. Alle ondernemers brachten folders van hun eigen onderneming mee om uit te wisselen met anderen. Daarnaast kreeg iedereen stapels van het nieuwe toeristische magazine mee naar huis.
Voorzitter van de organiserende Stichting RegioMarketing Toerisme, Fokko Eybergen was verheugd over de grote opkomst en liet dit blijken tijdens de opening. Niet alleen de ondernemers prees hij, maar ook de zes noordoostelijke gemeenten. ,,Het is bijzonder dat ze ons zoveel vrijheid geven. We krijgen als ondernemers een pot met geld en mogen hiermee zelf de regiomarketing optuigen. Het vertrouwen wat we krijgen is uniek in Friesland.’’ Wethouder Jelle Boerema van Kollumerland ca. antwoordde hierop: ,,Het was voor ons als zes Noordoost Friese gemeenten in het begin erg spannend, maar nu ik zie wat jullie in dit korte tijdsbestek voor elkaar boksen, heb ik er alle vertrouwen in. ‘’

Coördinator Elizabeth Pilat gaf een korte presentatie over de stand van zaken. De stichting heeft sinds haar operationele start op 6 oktober jl. acht bijeenkomsten georganiseerd binnen het eerste speerpunt: ‘lerend netwerk’. Ondernemers konden de afgelopen maanden meedoen aan workshops Facebook, websiteoptimalisatie en doelgroepbepaling. Daarnaast was er inspiratiesessie zoals Social Travel en de tien toeristentrends van 2015. De foldermarkt evenals een busreis door de regio vielen in de categorie ‘netwerken’. Pilat: ,,Een prachtige cyclus was het, waar veel kennis is gedeeld en waar de toeristische ondernemers elkaar beter leerden kennen. In de zomer ga ik kijken waar behoefte aan is zodat we in oktober met de tweede reeks kunnen starten.’’

Datum
Categorie
draagvlak, ondernemersvereniging
Tags
communicatie, netwerken, organisatie, persbenadering, productie