Persreis Zuidoost Friesland #prhaf20
1028
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1028,bridge-core-3.1.7,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode-portfolio-single-template-3,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive

Persreis Zuidoost Friesland #prhaf20

About This Project

Reismedia welkom in Zuidoost Friesland

In juni en begin juli kan het zomaar zijn dat je de Hop on, hop off boat in Zuidoost Friesland tegenkomt. Deze elektrische house-boat wordt ingezet als exclusief vervoermiddel voor journalisten en bloggers uit het hele land. “Veel mensen gaan dit jaar gaat ontdekken hoe mooi een –al dan niet noodgedwongen vanwege Corona- vakantie in eigen land is. Wij helpen hen graag de juiste keuze maken met inspirerende verhalen uit Zuidoost Friesland. Daarom organiseren we deze grote persreis,” vertelt gebiedsregisseur van Stichting Toerisme Regiomarketing Zuidoost Friesland (TRZF) Elizabeth Pilat.

Zuidoost Friesland wordt ook wel ‘Het Andere Friesland’ genoemd vanwege de a-typische kwaliteiten zoals bos, heide en open zandvlaktes. “We hebben allerlei media uit Nederland uitgenodigd om onze regio te komen ervaren, uiteraard Coronaproof. Aan de uitnodiging werd massaal gehoor gegeven, meer dan 80 media meldden zich aan!”

Om de beurt varen 22 schrijvers van bijvoorbeeld de Kampioen (ANWB), 50+ magazine en bloggers zoals Bijzonder Plekje, Reismeisje en KidsEropUit een paar dagen mee op de Hop on, hop off boat. De Turfroute wordt gebruikt om van a naar b te komen. Onderweg maken de media diverse stops om het prachtige achterland te verkennen. Sommige journalisten logeren op de boot, anderen kiezen voor een hotel, B&B of camping. Elke journalist krijgt een programma op maat. “We hebben namelijk alles in huis: prachtige accommodaties, heerlijk culinair aanbod, unieke activiteiten en natuurlijk de prachtige natuur! Nagenoeg iedereen kan hier ontspannen en een welverdiende vakantie vieren.”

Bijzonder is dat ruim 80 ondernemers uit Zuidoost Friesland deze schrijvers in de watten gaan leggen. “Deze accommodaties, restaurants en dagrecreatiebedrijven steken in tijden van crisis hun nek uit. Ze hopen op mooie PR voor de regio en hun bedrijf. Ik heb enorm veel bewondering voor dit ondernemerschap. We mogen hier als regio enorm trots op zijn,” aldus Pilat.

De deelnemende media zijn samen goed voor een bereik van ruim 1,2 miljoen Nederlanders. Met de hashtag #prhaf20 hoopt Stichting TRZF nog eens enkele honderdduizenden mensen te bereiken op social media. Elizabeth Pilat: “Als een ander je aanprijst, is de boodschap veel geloofwaardiger dan wanneer je dat zelf doet. Daarom doen we dit project. We kunnen daarbij nog wel wat hulp van inwoners gebruiken.”

Op 19 juni werd het project officieel bekrachtigd door bestuurlijk (zuidoost) Friesland. Stichting TRZF riep op: “Zie je de boot of heb je een leuke tip voor de media? Bijvoorbeeld een unieke plek, activiteit of route? Plaats dan een foto van de tip of de boot met de hashtag #prhaf20 op Instagram, Twitter, Facebook of Linkedin. Mailen mag ook naar info@zuidoostfriesland.nl. Uit alle inzendingen wordt een winnaar getrokken. Deze wint een overnachting op de boot, in een unieke B&B of prachtig hotel. Kijk voor de voorwaarden op https://www.zuidoostfriesland.nl/prhaf20

Klik op de linkjes voor alle inzendingen tot nu toe!

Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter

Date
Category
draagvlak, marketing, ondernemersvereniging, overheid
Tags
begeleiding, communicatie, organisatie, persreis, productie