Pilat Advies | BloggersEvent #wadmooi16
85
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-85,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

BloggersEvent #wadmooi16

Over dit project

Voor Provincie Fryslân (Waddenagenda) organiseerden we een persreis over Werelderfgoed Waddenzee. We bereikten met #wadmooi16 263.000 mensen en er verschenen 27 artikelen.

#wadmooi16 bereikt 263.000 mensen

Van 4 tot en met 15 augustus vond er een BloggersEvent op Werelderfgoed Waddenzee plaats. Tijdens Festival Horizontoer ontdekten twaalf Travelbloggers uit Nederland en Duitsland het natuurgebied met de Unesco-titel. De schrijvers deelden hun ervaringen, foto’s en meningen via de hashtag #wadmooi16.

Bereik

Tijdens het Bloggersevent hebben de schrijvers met #wadmooi16 ruim 263.000 accounts op Twitter en Instagram bereikt. Lisette Grasmeijer, verantwoordelijk voor deze persreis in opdracht van de Waddenagenda (Interreg 5A programma) vertelde: ,,Ongelofelijk hoeveel deze persreis te weeg heeft gebracht. 263.000 mensen hebben op social media 721 prachtige foto’s en positieve berichten van de totale waddenbeleving voorbij zien komen. Hierbij zijn de berichten op facebook nog niet eens meegeteld. Zo twitterde Blogger Vakantaseren uit Leiden het volgende: “Net thuis en nu al heimwee naar de Wadden. Zou ik besmet zijn met het waddenvirus?” Op zo’n type bericht reageren dan weer zes personen, wat weer zorgt dat het als een soort olievlek verder wordt verteld.’’

Artikelen

,,Het bereik op social media is al een mooie promotie voor het totale gebied. Maar laten we eerlijk zijn, de echte promotie begint nu pas. We moeten afwachten wat de bloggers op hun website gaan plaatsen. De afspraak is dat elke schrijver drie artikelen aanlevert. Gezamenlijk zijn zij goed voor ongeveer 100.000 website bezoekers per maand. We proberen de publicaties zoveel mogelijk te spreiden en verwachten de laatste artikelen begin 2017,” aldus Lisette Grasmeijer.

Alle artikelen zijn verzameld op www.waddensea-worldheritage.org/nl.

Foto’s: Ruben van Vliet, Expeditie Aardbol en Marcel van Kammen.

Datum
Categorie
marketing, natuurorganisatie, overheid
Tags
begeleiding, communicatie, organisatie, productie