BloggersEvent #npdaf16
583
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-583,bridge-core-3.1.7,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode-portfolio-single-template-3,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive

BloggersEvent #npdaf16

About This Project

Voor Nationaal Park De Alde Feanen organiseerden we een persreis naar het natuurgebied en de omliggende dorpen. We bereikten met #npdaf16 313.000 mensen en er verschenen 40 artikelen.

,,Wat is Nationaal Park De Alde Feanen een prachtige omgeving. Ik heb genoten van diversiteit in landschappen, de leuke activiteiten en de Friese cultuur.” Esther Gathier uit Houten van het reisblog Lifelicious is niet alleen onder de indruk van De Alde Feanen, maar ook over het gastvrije ontvangst dat ze bij diverse toeristische ondernemers kreeg.

Zij en dertien andere travelbloggers zijn, op uitnodiging van Nationaal Park De Alde Feanen, van 9 tot en met 11 september 2016 de regio gaan verkennen. Daarna beschreven alle bloggers de belevenissen op hun eigen reisblog. De lezers van deze blogs worden zo geïnspireerd en boeken misschien in 2017 wel een vakantie naar de De Alde Feanen. De veertien travelbloggers bedienen samen namelijk 200.000 websitebezoekers.

Het nachtsloepvaren heeft veel indruk gemaakt op Michal Oppenheimer van Reiswijzer Kids&Co uit Rotterdam. ,,Het is in De Alde Feanen ’s avonds aardedonker. Ik heb de Melkweg gezien en een aantal vallende sterren. Die zie ik in de Randstad nooit.” Ook benadrukt de gezinsblogger dat het gebied erg leuk is om met kinderen te bezoeken vanwege het grote aanbod van activiteiten, de prachtige natuur en de mogelijkheden die het Bezoekerscentrum van het Nationaal Park De Alde Feanen biedt.

Tijdens het weekend zijn er bijna 500 berichten op social media geplaatst met de hashtag #npdaf16. Zo hebben ruim 300.000 mensen via de digitale snelweg mee kunnen genieten van alle belevenissen. Watersportactiviteiten, musea, accommodaties en het bezoek aan Leeuwarden, kregen allemaal via de hashtag aandacht.

Aan dit bloggersevent hebben dertig ondernemers meegewerkt. Ook zij zijn tevreden over het weekend. Naast het programma, werd de speeddatesessie tussen ondernemers en bloggers werd als zeer positief ervaren. ,,Ik vond de bloggers erg enthousiast over ons Nationaal Park De Alde Feanen. Ik hoop dat zij mooie verhalen over het park en de activiteiten gaan schrijven. Dit nationaal park verdient namelijk meer landelijke aandacht en ik denk dat we met dit evenement een stap in de goede richting zetten.” aldus Rene Janssen van De Twirre uit Earnewâld.

Date
Category
marketing, natuurorganisatie
Tags
begeleiding, bloggersevent, communicatie, organisatie, productie