Draagvlak

Draagvlak is noodzakelijk voor goede regiomarketing

De inwoners, ondernemers en ambassadeurs zijn het gezicht van een stad, dorp of regio. Het is hún woonplaats of gebied. Vraag hen daarom wat zij vinden en willen. En voer dat uit. Draagvlak en succes gegarandeerd!

Beleid schrijven

Een onbekende bestemming in de markt zetten, is geen sinecure. Dit lukt alleen met draagvlak van inwoners, ondernemers, politiek, beleidsmedewerkers, andere belanghebbenden en een gedegen fundament.

Daarom is het verstandig om een marketingtraject te starten met een gedegen plan van aanpak, draagvlakonderzoek of projectplan. Wij analyseren eerdere beleidsstukken, halen waardevolle input op bij stakeholders en tonen inspirerende cases van elders. Daarnaast enthousiasmeren we betrokkenen voor het vervolgtraject.

De opgeleverde rapportage is de basis, het fundament, voor de komende jaren. Met concrete speerpunten, een advies en acties voor de toekomst. Het beleidsplan dient daarnaast vaak als basis voor (extra) financiering.

Netwerkbijeenkomsten

Als ondernemers elkaar goed kennen, verwijzen ze gasten eerder, gerichter en beter door. Daarmee is niet alleen de ondernemer een uitstekende gastheer, de hele regio profileert zich als een gastvrij gebied! Netwerkbijeenkomsten zijn uitermate geschikt om dit doel te bewerkstelligen.

Wanneer wij een netwerkbijeenkomst organiseren, kijken we naar de behoeften. Kent men elkaar nog helemaal niet? Dan is een speeddatesessie een optie. Wil men elkaar helpen? Dan is een foldermarkt een goed idee. Willen ondernemers geïnspireerd worden? Dan is een lezing een mogelijkheid.

Wij organiseren netwerkbijeenkomsten van a tot z. We versturen een inspirerende uitnodiging en bevestiging, regelen alles wat er bij het evenement komt kijken, benaderen de pers en schrijven naderhand een verslag.

Brainstormsessies

Bestaat er de wens om een nieuwe route te maken? Of een kaart, een digitale applicatie, een magazine of een ander product? Dan is het verstandig om met betrokkenen vroegtijdig een gedegen proces te starten. Want wat is het doel van de route? En wat moet er in worden verwerkt? Voor wie is de route bedoeld? Allemaal vragen die met brainstormsessies prima kunnen worden beantwoord.

Wij weten dat een creatief proces structuur, tijd en aanjaging vergt. Via een stap-voor-stap aanpak krijgen wij op een efficiënte manier datgene op tafel wat nodig is. Dat zorgt voor draagvlak.

Natuurlijk brengen we tijdens de sessies onze kennis in. Ook bieden we desgewenst extra handjes als het gaat om uitzoek-, puzzel-, schrijf- of digitale werkzaamheden.

Lezing/workshops

Ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing en social media gaan razendsnel. Maar ook de branche zelf maakt in rap tempo veel ontwikkelingen door. Bijblijven is belangrijk!

Lezingen
Lezingen gaan over de trends, social media of doelgroepbenadering. Ze zijn allemaal op maat gemaakt. We gebruiken voorbeelden van deelnemers in de zaal.  Zo worden zij niet alleen getriggerd, ze gaan ook met praktische tips naar huis!

Workshops
De deelnemers gaan na een korte introductie aan de slag met onderwerpen als Facebook, social travel, of bijvoorbeeld een workshop persbenadering. Wij geven alleen ‘in-house’ workshops en trainingen. Zo kunnen we het ‘lesmateriaal’  optimaal toespitsen op de stad, het dorp of gebied. En daar wordt iedereen beter van.

Relevanten projecten

(klik op de beelden voor meer informatie)

draagvlak, marketing, natuurorganisatie, ondernemersvereniging, overheid, product