Pilat Advies | Korenfestival Surhuisterveen
477
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-477,cookies-not-set,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-15.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Korenfestival Surhuisterveen

Over dit project

Op eigen initiatief en met steun van H&I Surhuisterveen organiseerde we in 2014 voor het eerst Korenfestival Surhuisterveen. Na drie jaar hebben we de organisatie overgedragen aan een club enthousiaste vrijwilligers.

Centrum van Surhuisterveen drijft op muzikale klanken

 SURHUISTERVEEN – In Surhuisterveen vond zaterdagmiddag 17 september 2016  de derde editie van het Korenfestival plaats. Er kwamen maar liefst zo’n 3000 belangstellenden naar het zonnige dorp om naar liederen van achttien verschillende koren te luisteren en om – voor wie dat wilde – mee te zingen.

De koren lieten klanken horen op zes verschillende podia in het Feanster centrum, die gestationeerd waren bij de lokale horeca en de Rabobank. De volle terrassen gaven blijk van gezelligheid. Natuurlijk speelde het weer ook mee. Mede doordat het de hele middag droog bleef, kwamen veel mensen een kijkje nemen in het centrum van Surhuisterveen.

Leden van de toneelvereniging De Trochsetters verzorgden de aan- en afkondiging van de optredens. Ook lieten ze tijdens de koorwisselingen hun theaterkunsten zien. De ‘nonnen’, ‘punkers’ en ‘beppes’ kregen met hun komische optredens de lachers op hun hand.

De afsluiting van het festival klonk als een klok door het centrum toen de nog aanwezige koorleden gezamenlijk het afscheidslied ‘De hoogste tijd’ van André Hazes zongen. Deze geslaagde dag werd mede mogelijk gemaakt door de Rabobank, lokale horeca en -sponsoren, de gemeente Achtkarspelen en het SpaVo Fonds.

Datum
Categorie
marketing, ondernemersvereniging
Tags
communicatie, organisatie, productie, sponsoring, uitvoering